Thursday, March 22, 2012

REFLEKSI: pengurusan program pendidikan awal kanak-kanak.

assalamualaikum....alhamdulillah...akhirnya tergerak hati saya untuk update blog ni..setelah berbulan-bulan ditinggalkan terkotang-kating...kejam rasanya...penubuhan awal blog ni adalah sebagai tempat saya berkongsi ilmu dan bertukar-tukar ilmu dengan kalian semua...tetapi akhirnya ditinggalkan separuh jalan...(hangat-hangat tahi ayam betol la)

jadi untuk memenuhi tugasan kursus pengurusan program pendidikan awal kanak-kanak...saya telah bercadang untuk menggunakan blog ini sebagai diari seperti yang di minta oleh pensyarah kami Pn. Putri Maria Afzan.

sedikit pengenalan kursus pengurusan program pendidikan awal kanak-kanak.


Kursus ini akan memberi tumpuan kepada langkah-langkah penubuhan pusat pendidikan awal kanak-kanak yang berkaitan dengan perlesenan dan kebenaran. Kursus ini juga akan menumpukan kepada  pengurusan dan pentadbiran pusat pendidikan awal dari segi perancangan pengurusan, dan pelaksanaan kurikulum, masa, ruang, sumber, inventori, personel, dan pemakanan agar perlaksanaan program dapat berjalan dengan lancar dan berkesan


objektif kursus.
  1. mengaplikasi langkah-langkah bagi menubuhkan pusat pendidikan awal kanak-kanak.
  2. mengenalpasti dan melaksanakan cara pengurusan dan pentadbiran pusat yang sistematik dan berkesan.
  3. menghasilkan serta melaksanakan idea-idea yang proaktif, inovatif, dan kreatif memajukan pengurusan dan  pentadbiran pusat pendidikan awal kanak-kanak.
  4. bekerja secara berpasukan untuk melaksanakan tugas yang diamanahkan.


No comments: